ارزیابی میزان خطرپذیری ایستگاه های مترو شهر تهران هنگام وقوع زمین‌لرزه با رویکرد کاهش آسیب پذیری کالبدی از طریق مدیریت هوشمند شهری(مطالعه موردی ایستگاه های تجریش،دروازه شمیران و نواب)
1. ارزیابی میزان خطرپذیری ایستگاه های مترو شهر تهران هنگام وقوع زمین‌لرزه با رویکرد کاهش آسیب پذیری کالبدی از طریق مدیریت هوشمند شهری(مطالعه موردی ایستگاه های تجریش،دروازه شمیران و نواب)

اسماعیل شیعه؛ کیومرث حبیبی؛ مهران احسانی

دوره 11، شماره 1 ، بهار و تابستان 1399، ، صفحه 209-229

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2020.131744.0

چکیده
  با ارزیابی و پایش کمی و کیفی برنامه‌های مدیریت خطرپذیری و مدیریت بحران در گسترش حمل و نقل ریلی کلان شهر تهران و به تبع آن با بررسی میزان مخاطرات و آسیب‌پذیری شبکه ریلی کشور، خلأ ناشی از مدیریت هوشمند ...  بیشتر
سنجش کیفیت‌های محیطی در دروازه شهر و اولویت‌بندی آنها با استفاده از فرایند تحلیل شبکه‌ای
2. سنجش کیفیت‌های محیطی در دروازه شهر و اولویت‌بندی آنها با استفاده از فرایند تحلیل شبکه‌ای

کیومرث حبیبی؛ اسماعیل شیعه؛ مهدی سعیدی

دوره 10، شماره 1 ، بهار و تابستان 1398، ، صفحه 5-23

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2019.131418.

چکیده
  دروازه شهر یکی از اصلی ترین اجزاء ساختار فضایی و کالبدی شهر است که از کارکردها و عملکردهای ویژه‌ای برخوردار می­باشد. دروازه شهر حد واسط و مفصل ارتباط دهنده محیط پیرامونی شهر و محیط انسان ساخت داخلی ...  بیشتر
مقایسه تطبیقی کیفیت پیاده راه ها در ایران و خارج کشور با مدل ANP
3. مقایسه تطبیقی کیفیت پیاده راه ها در ایران و خارج کشور با مدل ANP

کیومرث حبیبی؛ محمدرضا حقی

دوره 9، شماره 1 ، بهار و تابستان 1397، ، صفحه 5-19

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2018.68575

چکیده
  در پی گسترش استفاده از وسایل نقلیه و افت کیفیت محیطی به خصوص در بافت مرکزی شهرها، تلاش برای بهبود شرایط زیست مردم و باز گرداندن فضاهای شهری به آن ها از اهمیت بسزایی برخوردار شد. پیاده راه سازی نیز به عنوان ...  بیشتر
ارزیابی سرمایه اجتماعی در خیابان نمونه موردی: خیابان های چلیپایی هسته مرکزی شهر سنندج
4. ارزیابی سرمایه اجتماعی در خیابان نمونه موردی: خیابان های چلیپایی هسته مرکزی شهر سنندج

نینا توشیح؛ کیومرث حبیبی

دوره 6، شماره 1 ، بهار و تابستان 1394

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2016.61998

چکیده
  امروزه در کنار سرمایه های انسانی، مالی و اقتصادی از سرمایه دیگری به نام سرمایه اجتماعی نام برده می شود .هدف این پژوهش ارزیابی سرمایه اجتماعی در خیابان که یکی از پویاترین فضاهای عمومی شهری است و هم چنین ...  بیشتر
مقایسه تطبیقی قابلیت پیاده مداری در محلات مسکونی طراحی شده از دیدگاه ساکنین نمونه مطالعاتی: محله هف تحوض و فاز یک شهرک اکباتان در شهر تهران
5. مقایسه تطبیقی قابلیت پیاده مداری در محلات مسکونی طراحی شده از دیدگاه ساکنین نمونه مطالعاتی: محله هف تحوض و فاز یک شهرک اکباتان در شهر تهران

کیومرث حبیبی؛ محمدرضا حقی؛ سعید صداقت نیا

دوره 5، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1393

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2015.61994

چکیده
  محلات شهری از پیش طراحی شده ماحصل تلاش برنامه ریزان و طراحان شهری می باشند که سعی در ایجاد بستری مناسب برای سکونت و رفع نیازمندی های ساکنان دارند. امکان برنامه ریزی، پیش از شروع ساخت و سازها، شرایط مناسبی ...  بیشتر
ارزیابی تجارب جهانی حمل و نقل و سیاستهای مداخله در بافتهای کهن شهری با تکیه بر پیاده مداری
6. ارزیابی تجارب جهانی حمل و نقل و سیاستهای مداخله در بافتهای کهن شهری با تکیه بر پیاده مداری

کیومرث حبیبی

دوره 4، شماره 1 ، آذر و دی 1392

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2014.61961

چکیده
  امروز مشکل حل نشده ترافیک در شهر ها و آلودگی هوای ناشی از دود خودروها عوارض سهمگینی در سلامتی و نشاط مردم دارد و باعث مرگ بسیاری از بیماران ریوی و قلبی می شود. توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش رفت و آمد ...  بیشتر