ارزیابی نظریه یادگیری کُلب در آموزش معماری از منظر اسلامی
1. ارزیابی نظریه یادگیری کُلب در آموزش معماری از منظر اسلامی

عبدالحمید نقره کار؛ ساحل دژپسند

دوره 9، شماره 1 ، بهار و تابستان 1397، ، صفحه 175-192

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2018.68587

چکیده
  یکی از موضوعات مهم در آموزش معماری، چگونگی روند یادگیری است. در آموزش معماری، استفاده معماران از رشته­ های دیگر ازجمله علوم تربیتی و پرورشی جهت نقد مطلوب آثارشان در طول ارزیابی ­ها و ارزشیابی­ ها، ...  بیشتر
اصولی برای معماری فضاهای آموزشی مبتنی بر تعریف انسان و معماری از منظر اسلام
2. اصولی برای معماری فضاهای آموزشی مبتنی بر تعریف انسان و معماری از منظر اسلام

عبدالحمید نقره کار؛ سمانه تقدیر؛ صدیقه معین مهر

دوره 6، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1394

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2016.62010

چکیده
  امروزه فقدان راهبردهای مناسب جهت طراحی معماری فضاهای آموزشی که بتواند بستر مناسبی جهت تحقق تعلیم و تربیت اسلامی به وجود آورد، مشهود است. یکی از علل این مسئله عدم توجه به مبانی نظری صحیح و جامع در زمینه ...  بیشتر
جایگاه خیال در آفرینش اثر هنری (از منظر اسلامی)
3. جایگاه خیال در آفرینش اثر هنری (از منظر اسلامی)

عبدالحمید نقره کار؛ فرهنگ مظفر؛ مریم عظیمی

دوره 2، شماره 2 ، پاییز 1390

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2011.61949

چکیده
  خیال از کلیدی ترین مفاهیم در حوزۀ علوم اسلامی و معرفت شناسی است، چنانکه در مطالعات ادیان و الهیات، در مسئله تجربه دینی و امر قدسی و در هنر به عنوان اصلی ترین عنصر در آفرینش اثر هنری، بدان پرداخته اند. در ...  بیشتر
«مدل سازی»؛ روشی مفید برای پژوهش های میان رشته ای (نمونه موردی: امکان سنجی بهره گیری از آموزه های «اندیشۀ اسلامی» در «آموزش معماری»)
4. «مدل سازی»؛ روشی مفید برای پژوهش های میان رشته ای (نمونه موردی: امکان سنجی بهره گیری از آموزه های «اندیشۀ اسلامی» در «آموزش معماری»)

عبدالحمید نقره کار؛ فرهنگ مظفر؛ سلمان نقره کار

دوره 1، شماره 1 ، بهار و تابستان 1389

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2010.61932

چکیده
  تحقیقات «میان رشته ای» نیازمند مدل هایی است که اطلاعات منتج از تخصص های مرتبط را در قالبی یکپارچه و در راستای پاسخ پرسش اینگونه تحقیقات، ساماندهی کند. در نوشتار پیش رو، نمونه ای از کاربرد روش «مدلسازی» ...  بیشتر