تحلیل تصویر برند درونی بافت تاریخی شهر اصفهان
تحلیل تصویر برند درونی بافت تاریخی شهر اصفهان

هاجر ناصری اصفهانی؛ مهین نسترن؛ رسول بیدرام

دوره 13، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 231-245

https://doi.org/10.30475/isau.2022.261676.1593

چکیده
  بافت‌های تاریخی مزیت نسبی شهرهای کهن هستند که در رویکردهای رقابت‌پذیری شهری توانایی جذب سرمایه‌های انسانی و اقتصادی را دارند؛ اما هنگامی این مزیت تبدیل به مزیت رقابتی می‌شود که برند مکان توانایی ...  بیشتر
بررسی رابطه تئوری ترجیحات محیطی و نظم بلوک‌های شهری 	نمونه موردی: محله‌های خانه اصفهان و مرداویج شهر اصفهان
بررسی رابطه تئوری ترجیحات محیطی و نظم بلوک‌های شهری نمونه موردی: محله‌های خانه اصفهان و مرداویج شهر اصفهان

محمد مسعود؛ محمود قلعه نویی؛ محمود شکوهی

دوره 8، شماره 2 ، دی 1396، ، صفحه 125-136

https://doi.org/10.30475/isau.2018.62069

چکیده
  تئوری ترجیحات محیطی، یکی از تئوری‌های پایه در روانشناسیمحیطیاست که تاکنون پژوهش‌های زیادی براساس آن انجام شده است. آنچه که تاکنون بر اساس این تئوری رایج بوده، بررسی متغیرهای آن به عنوان معانی صریح ...  بیشتر
بازشناسی برخی نشانه ها در فضاهای شهری
بازشناسی برخی نشانه ها در فضاهای شهری

عباس ترکاشوند؛ سحر مجیدی

دوره 4، شماره 2 ، دی 1392

https://doi.org/10.30475/isau.2014.61971

چکیده
  نشانه، عنصر طبیعی یا مصنوعی است که به لحاظ شکل و عملکرد با محیط اطراف متفاوت بوده و جهت القای حس مکان و هدایت گری برای شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد. تقویت کردن این عناصر، به عنوان نمودِ کالبدی ارزش ...  بیشتر