دوره 14 (1402)
دوره 13 (1401)
دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
نویسنده = عبدالحمید نقره کار
تعداد مقالات: 4
ارزیابی نظریه یادگیری کُلب در آموزش معماری از منظر اسلامی
دوره 9، شماره 1 ، شهریور 1397، ، صفحه 175-192
چکیده
یکی از موضوعات مهم در آموزش معماری، چگونگی روند یادگیری است. در آموزش معماری، استفاده معماران از رشته های دیگر ازجمله علوم تربیتی و پرورشی جهت نقد مطلوب آثارشان در طول ارزیابی ها و ارزشیابی ها، ... بیشتراصولی برای معماری فضاهای آموزشی مبتنی بر تعریف انسان و معماری از منظر اسلام
دوره 6، شماره 2 ، دی 1394
چکیده
امروزه فقدان راهبردهای مناسب جهت طراحی معماری فضاهای آموزشی که بتواند بستر مناسبی جهت تحقق تعلیم و تربیت اسلامی به وجود آورد، مشهود است. یکی از علل این مسئله عدم توجه به مبانی نظری صحیح و جامع در زمینه ... بیشترجایگاه خیال در آفرینش اثر هنری (از منظر اسلامی)
دوره 2، شماره 2 ، مهر 1390
چکیده
خیال از کلیدی ترین مفاهیم در حوزۀ علوم اسلامی و معرفت شناسی است، چنانکه در مطالعات ادیان و الهیات، در مسئله تجربه دینی و امر قدسی و در هنر به عنوان اصلی ترین عنصر در آفرینش اثر هنری، بدان پرداخته اند. در ... بیشتر«مدل سازی»؛ روشی مفید برای پژوهش های میان رشته ای (نمونه موردی: امکان سنجی بهره گیری از آموزه های «اندیشۀ اسلامی» در «آموزش معماری»)
دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1389