ارزیابی میزان خطرپذیری ایستگاه های مترو شهر تهران هنگام وقوع زمین‌لرزه با رویکرد کاهش آسیب پذیری کالبدی از طریق مدیریت هوشمند شهری(مطالعه موردی ایستگاه های تجریش،دروازه شمیران و نواب)
1. ارزیابی میزان خطرپذیری ایستگاه های مترو شهر تهران هنگام وقوع زمین‌لرزه با رویکرد کاهش آسیب پذیری کالبدی از طریق مدیریت هوشمند شهری(مطالعه موردی ایستگاه های تجریش،دروازه شمیران و نواب)

اسماعیل شیعه؛ کیومرث حبیبی؛ مهران احسانی

دوره 11، شماره 1 ، تیر 1399، ، صفحه 209-229

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2020.131744.0

چکیده
  با ارزیابی و پایش کمی و کیفی برنامه‌های مدیریت خطرپذیری و مدیریت بحران در گسترش حمل و نقل ریلی کلان شهر تهران و به تبع آن با بررسی میزان مخاطرات و آسیب‌پذیری شبکه ریلی کشور، خلأ ناشی از مدیریت هوشمند ...  بیشتر
سنجش کیفیت‌های محیطی در دروازه شهر و اولویت‌بندی آنها با استفاده از فرایند تحلیل شبکه‌ای
2. سنجش کیفیت‌های محیطی در دروازه شهر و اولویت‌بندی آنها با استفاده از فرایند تحلیل شبکه‌ای

کیومرث حبیبی؛ اسماعیل شیعه؛ مهدی سعیدی

دوره 10، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 5-23

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2019.131418.

چکیده
  دروازه شهر یکی از اصلی ترین اجزاء ساختار فضایی و کالبدی شهر است که از کارکردها و عملکردهای ویژه‌ای برخوردار می­باشد. دروازه شهر حد واسط و مفصل ارتباط دهنده محیط پیرامونی شهر و محیط انسان ساخت داخلی ...  بیشتر
برنامه ریزی فضایی راهبردی (رویکردی کارا در نظام برنامه ریزی شهری)
3. برنامه ریزی فضایی راهبردی (رویکردی کارا در نظام برنامه ریزی شهری)

اسماعیل شیعه؛ امیر شکیبامنش

دوره 2، شماره 1 ، تیر 1390

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2011.61938

چکیده
  از دهۀ 1990 رویکرد راهبردی به سازماندهی فضا بسیار متداول گردیده است. اکنون بیش از پیش تصور می رود که راه حل مشکلات پیچیده، بستگی به توانایی ترکیب چشم اندازهای راهبردی با اقدامات کوتاه مدت دارد. اجرای این ...  بیشتر