تدوین مدل شاخص‌های مکانی یادگیری تجربی و کاربرد آن در طراحی محیط‌های یادگیری
1. تدوین مدل شاخص‌های مکانی یادگیری تجربی و کاربرد آن در طراحی محیط‌های یادگیری

نسرین کریمی؛ مرتضی خسرونیا؛ ساحل دژپسند

دوره 12، شماره 1 ، بهار و تابستان 1400، ، صفحه 111-125

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2021.219630.1359

چکیده
  در عصر حاضر، یکی از مهمترین توجهات در نظام‌های موفق آموزشی در جهان، خلق فضای مناسب برای تحقق اهداف یادگیری است. دانش‌های محیطی از جمله معماری نیز با بسترسازی محیطی در جهت نیل به یادگیری اثربخش، نقش به‌سزایی ...  بیشتر
ارزیابی نظریه یادگیری کُلب در آموزش معماری از منظر اسلامی
2. ارزیابی نظریه یادگیری کُلب در آموزش معماری از منظر اسلامی

عبدالحمید نقره کار؛ ساحل دژپسند

دوره 9، شماره 1 ، بهار و تابستان 1397، ، صفحه 175-192

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2018.68587

چکیده
  یکی از موضوعات مهم در آموزش معماری، چگونگی روند یادگیری است. در آموزش معماری، استفاده معماران از رشته­ های دیگر ازجمله علوم تربیتی و پرورشی جهت نقد مطلوب آثارشان در طول ارزیابی ­ها و ارزشیابی­ ها، ...  بیشتر