ارزیابی نظریه یادگیری کُلب در آموزش معماری از منظر اسلامی
1. ارزیابی نظریه یادگیری کُلب در آموزش معماری از منظر اسلامی

عبدالحمید نقره کار؛ ساحل دژپسند

دوره 9، شماره 1 ، بهار و تابستان 1397، ، صفحه 175-192

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2018.68587

چکیده
  یکی از موضوعات مهم در آموزش معماری، چگونگی روند یادگیری است. در آموزش معماری، استفاده معماران از رشته­ های دیگر ازجمله علوم تربیتی و پرورشی جهت نقد مطلوب آثارشان در طول ارزیابی ­ها و ارزشیابی­ ها، ...  بیشتر
مقایسه تطبیقی الگوی فضایی مسکن شهری مبتنی بر پیشینه تاریخی و اجتماعی شهر (مطالعه موردی: شهر اردبیل)
2. مقایسه تطبیقی الگوی فضایی مسکن شهری مبتنی بر پیشینه تاریخی و اجتماعی شهر (مطالعه موردی: شهر اردبیل)

حمیدرضا عظمتی؛ ودود رستمی؛ سمیه پورباقر

دوره 8، شماره 1 ، بهار و تابستان 1396، ، صفحه 23-32

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2018.62045

چکیده
  در طول تاریخ خانه به عنوان مهم ترین مکانی که سازگار بازندگی انسان باشد شناخته شده است. به علت عدم شناخت کافی از کاربران و نیازهای آن ها، امروزه شاهد تغییرات زیادی در مبحث مسکن هستیم که منجر به بی هویتی ...  بیشتر