گونه‌شناسی مدارس سنتی ایران براساس جغرافیای تاریخی (مطالعه موردی: مدارس جغرافیای تاریخی خراسان و اصفهان)
گونه‌شناسی مدارس سنتی ایران براساس جغرافیای تاریخی (مطالعه موردی: مدارس جغرافیای تاریخی خراسان و اصفهان)

فاطمه میرزایی خلیل‌آبادی؛ حجت گلچین

دوره 13، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 375-390

https://doi.org/10.30475/isau.2022.217531.1351

چکیده
  مدارس، یکی از مهمترین بناهای ادوار تاریخ هنر و معماری ایران محسوب می‌‌‌شوند. از شاخص‌‌‌ترین نمونه‌های آن‌ها می‌‌‌توان به مدارس دوره‌‌‌ی اسلامی اشاره کرد؛ که مطالعه و تحقیق برروی کالبد و طرح ...  بیشتر
توسعه محیط های یادگیری: ارتقاء یادگیری
توسعه محیط های یادگیری: ارتقاء یادگیری

کریم مردمی؛ منصوره محسنی

دوره 6، شماره 2 ، دی 1394

https://doi.org/10.30475/isau.2016.62011

چکیده
  حقیقت این است که آموزش و یادگیری فقط در مدرسه روی نمی دهد. بلکه دانش آموزان، از تعامل با محیط اطراف خود می آموزند. با قبول دیدگاه اکثر اندیشمندان، تعلیم و تربیت امری اجتماعی است و بسیاری از استعدادهای ...  بیشتر
الگوهای چیدمان فضا در بناهای آموزشی همساز با اقلیم معتدل و مرطوب Cf
الگوهای چیدمان فضا در بناهای آموزشی همساز با اقلیم معتدل و مرطوب Cf

سید مجید مفیدی؛ مهدی فاضلی؛ الهام فلاح

دوره 5، شماره 1 ، تیر 1393

https://doi.org/10.30475/isau.2015.61986

چکیده
  ساختار چیدمان فضا در بناهای آموزشی همساز با اقلیم علاوه بر اینکه به کاهش مصرف منابع منتج می گردد، به صورت عمده به منظور ایجاد فرصت برای دانش آموزان در راستای پرورش استعدادها و یادگیری از محیط پیرامون ...  بیشتر