کاربست روش لینکوگرافی به منظورتحلیل تعاملات استاد-دانشجوی مبتدی درکارگاه طراحی معماری پایه
کاربست روش لینکوگرافی به منظورتحلیل تعاملات استاد-دانشجوی مبتدی درکارگاه طراحی معماری پایه

شیما مهراد؛ امید دژدار؛ غلامرضا طلیسچی

دوره 13، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 5-18

https://doi.org/10.30475/isau.2020.244558.1492

چکیده
  اصلی‌ترین فعالیت درکارگاه طراحی معماری که منجر به رشد توانایی طراحی در دانشجویان مبتدی می‌شود، تعامل و نقد استاد-دانشجو پیرامون پروژه درحال پیشرفت دانشجو است. در کارگاه‌های طراحی معماری پایه به دلیل ...  بیشتر
تأثیر تنوع محرک بصری در خلاقیت طراحی دانشجویان طرح یک معماری
تأثیر تنوع محرک بصری در خلاقیت طراحی دانشجویان طرح یک معماری

محمد علی اشرف گنجوئی؛ محمودرضا ثقفی؛ محمد ایرانمنش

دوره 10، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 127-140

https://doi.org/10.30475/isau.2019.87944

چکیده
  در حوزه خلاقیت، مطالعات متعددی در خصوص انواع محرک بین حوزه (تشابه ساختاری با مساله طراحی) و درون حوزه (مشابه با مساله طراحی) در مرحله ایده پردازی طراحی انجام شده است، با این وجود بررسی تأثیر تنوع یا ...  بیشتر