مفهوم فناوری در معماری و تبیین مولفه‌های آن با استفاده از روش دلفی
مفهوم فناوری در معماری و تبیین مولفه‌های آن با استفاده از روش دلفی

سونیا سیلوایه؛ عباس غفاری؛ مازیار آصفی

دوره 14، شماره 1 ، مرداد 1402، ، صفحه 277-294

https://doi.org/10.30475/isau.2023.262413.1595

چکیده
  توجه به ضرورت روزافزون فناوری در پیشرفت هرجامعه‌ای و علاوه بر آن، نیاز به ایجاد درکی صحیح از مفهوم آن در سوگرفتن مسیری روشن در پیشبرد و ارتقاء معماری، الزامی است تا مفهوم این واژه در مباحث معماری مورد ...  بیشتر
شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های مؤثر بر ارتقای کیفیت رسانه‌ای معماری؛ مطالعه موردی: دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز
شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های مؤثر بر ارتقای کیفیت رسانه‌ای معماری؛ مطالعه موردی: دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

علی پوراحمد قلعه جوق؛ فرزین حق پرست؛ محمدتقی پیربابایی

دوره 13، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 69-84

https://doi.org/10.30475/isau.2021.247306.1509

چکیده
  رسانه‌ها به یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر زندگی انسان ‌در عصر تکنولوژی تبدیل‌شده‌اند. از سویی معماری نیز به‌عنوان عاملی رسانه‌ای معرفی می‌شود که در سطوح مختلف قابل‌تحلیل است؛ اما با این تفاسیر هنوز ...  بیشتر
تدوین مدل شاخص‌های مکانی یادگیری تجربی و کاربرد آن در طراحی محیط‌های یادگیری
تدوین مدل شاخص‌های مکانی یادگیری تجربی و کاربرد آن در طراحی محیط‌های یادگیری

نسرین کریمی؛ مرتضی خسرونیا؛ ساحل دژپسند

دوره 12، شماره 1 ، خرداد 1400، ، صفحه 111-125

https://doi.org/10.30475/isau.2021.219630.1359

چکیده
  در عصر حاضر، یکی از مهمترین توجهات در نظام‌های موفق آموزشی در جهان، خلق فضای مناسب برای تحقق اهداف یادگیری است. دانش‌های محیطی از جمله معماری نیز با بسترسازی محیطی در جهت نیل به یادگیری اثربخش، نقش به‌سزایی ...  بیشتر