مدلیابی فرآیند ایده پردازی در آموزش طراحی معماری با رویکرد نشانه شناختی(نمونه موردی: طراحی مسکن)
1. مدلیابی فرآیند ایده پردازی در آموزش طراحی معماری با رویکرد نشانه شناختی(نمونه موردی: طراحی مسکن)

مرضیه اعتمادی پور؛ جمال الدین مهدی نژاد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 تیر 1399

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2020.190202.1243

چکیده
  یکی از آسیب­های معماری معاصر ایران تضعیف هویت و مولفه­های آن مانند حس تعلق به مکان است که در نتیجه کم­توجهی به ابعاد معناشناختی و خوانش اثر در ایده­پردازی طراحی و آموزش ایجاد می­شود.نشانه­ها ...  بیشتر
اثر آموزشِ بازی‌وار بر کاهش فرسودگی تحصیلی دانشجویان معماری و نقش آن در فرایند یادگیریِ طراحی
2. اثر آموزشِ بازی‌وار بر کاهش فرسودگی تحصیلی دانشجویان معماری و نقش آن در فرایند یادگیریِ طراحی

مژگان رئوف رحیمی؛ شادی عزیزی؛ مهرداد جاویدی نژاد؛ امیر صادقی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 آبان 1399

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2020.239546.1464

چکیده
  آتلیه‌ها در دانشکده‌های معماری به مثابه ابزار اصلی آموزش می‌باشند که در آن دانشجویان در معرض حل دسته‌ای از مسئله‌های طراحی قرار می‌گیرند. از آنجا که فرسودگی تحصیلی موجب می‌شود فرایند یادگیری روندی ...  بیشتر
 تجزیه و تحلیل موانع اجرای مدل اطلاعات ساختمان (BIM) در ساختمان های صنعتی ایران (نمونه موردی: مدارس ابتدایی شهرستان بندر انزلی)
3.  تجزیه و تحلیل موانع اجرای مدل اطلاعات ساختمان (BIM) در ساختمان های صنعتی ایران (نمونه موردی: مدارس ابتدایی شهرستان بندر انزلی)

مهدی زندیه؛ ایرج محمودزاده کنی؛ پدرام حصاری

دوره 8، شماره 1 ، بهار و تابستان 1396، ، صفحه 49-62

http://dx.doi.org/10.30475/isau.2018.62047

چکیده
  در مراحل طراحی، تولید و ساخت ساختمان های صنعتی موارد بسیاری دخیل هستند از جمله موارد غالب در این زمینه، محاسبات تأسیسات و سازه می باشد، معماری به عنوان پیوند دهنده ی این موارد در راستای تأمین نیازهای ...  بیشتر