دوره 12 (1400)
دوره 11 (1399)
دوره 10 (1398)
دوره 9 (1397)
دوره 8 (1396)
دوره 7 (1395)
دوره 6 (1394)
دوره 5 (1393)
دوره 4 (1392)
دوره 3 (1391)
دوره 2 (1390)
دوره 1 (1389)
کلیدواژهها = آموزش معماری
تعداد مقالات: 9
تبیین راهبردهای داوری طرحهای معماری و نقش آن در فرایند یادگیری دانشجویان
مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 31 مرداد 1401
چکیده
فرایند یادگیری مستمر و جامع وابسته به انتخاب شیوه آموزش مناسب در هر نظام آموزشی پیشرو است. فرایند آموزش جامع در امر تدریس از دو جنبه یادگیری و ارزیابی بررسی میشود. در این پژوهش جایگاه ارزیابی طرحهای ... بیشترارزیابی جایگاه آموزشهای دانشگاهی در حوزه معماری پایدار؛ نمونه موردی: ساختمانهای مسکونی شهر تهران
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 مرداد 1401
چکیده
باوجود بحرانهای زیستمحیطی و کاهش ذخایر سوختهای فسیلی نیاز به راهکارهای توسعه پایدار و معماری پایدار بهمنظور مدیریت مصرف انرژی و کاهش زیانهای خطرناک انسانی بیشازپیش احساس میشود.در این راستا ... بیشترطراحی به مثابه حل مسئله؛ مدلی مبتنی بر سوابق طراحی
دوره 11، شماره 2 ، دی 1399، ، صفحه 21-33
چکیده
مسائل طراحی بر خلاف مسائل علوم تجربی، دارای ماهیتی بدساختار و بدتعریف بوده و مسیرهای شفاف و چارچوب های از پیش تعیین شده ای برای حل آن ها وجود ندارد. با توجه به این که طراحان مبتدی فاقد تجربه کافی در مواجهه ... بیشترشناخت و امکانسنجی بکارگیری سیستم مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) در آموزش معماری ایران
دوره 11، شماره 1 ، تیر 1399، ، صفحه 145-166
چکیده
گرچه امروزه مدلسازی اطلاعات ساختمان و آموزش آن از موضوعات مهم و رو به رشدی در عناوین پژوهشهای اخیر در جهان به شمار میرود، اما این جریان نوین بخصوص آموزش آن درکشور ایران نادیده گرفته شده است. پژوهش ... بیشترتأثیر تنوع محرک بصری در خلاقیت طراحی دانشجویان طرح یک معماری
دوره 10، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 127-140
چکیده
در حوزه خلاقیت، مطالعات متعددی در خصوص انواع محرک بین حوزه (تشابه ساختاری با مساله طراحی) و درون حوزه (مشابه با مساله طراحی) در مرحله ایده پردازی طراحی انجام شده است، با این وجود بررسی تأثیر تنوع یا ... بیشترارزیابی نظریه یادگیری کُلب در آموزش معماری از منظر اسلامی
دوره 9، شماره 1 ، شهریور 1397، ، صفحه 175-192
چکیده
یکی از موضوعات مهم در آموزش معماری، چگونگی روند یادگیری است. در آموزش معماری، استفاده معماران از رشته های دیگر ازجمله علوم تربیتی و پرورشی جهت نقد مطلوب آثارشان در طول ارزیابی ها و ارزشیابی ها، ... بیشترمطالعهی تطبیقی معماری و سینما با رویکرد آموزش معماری به کمک فیلم
دوره 8، شماره 2 ، دی 1396، ، صفحه 157-172
چکیده
مقاله ی حاضر، به مطالعه ی تطبیقی دو هنر معماری و سینما پرداخته است؛ رویکرد این مطالعه، آموزش معماری و هدف اصلی آن، استفاده از قابلیت های سینما در راستای تحقق این رویکرد میباشد. با توجّه به مطالعات ... بیشترتبیین راهکارهای اجرایی دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران با تاکید بر آسیب شناسی و ساماندهی کیفیت وضع موجود
دوره 7، شماره 2 ، دی 1395
چکیده
پژوهش حاضر با توجه به تغییرات در ساختار مدیریتی دانشکده هنرهای زیبا که منجر به تبدیل وضعیت قبلی به پردیس گردید و با هدف تهیه ی طرح جامعی که در سه حوزه ی مدیریت اجرایی، میانی و راهبردی در سه مرحله ی زمانی ... بیشترسازوکار داوری و سنجش طراحی در آموزش معماری پیشنهاد مدلی برای ارزیابی فرآیند و ارزشیابی طرح در تعامل استاد و دانشجو
دوره 5، شماره 2 ، دی 1393